Lata produkcji: 1934÷39

Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 19600 szt.

DANE TECHNICZNE

SILNIK

Typ: PF-500, dwusuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: dwucylindrowy, rzędowy

Pojemność skokowa: 497 ccm

Średnica x skok tłoka: 68×68 mm

Stopień sprężania: 1:5,7

Moc maksymalna:15  KM przy 4000 obr/min

Moc ciągła: 13 KM przy 3000 obr/min

Zasilanie: gaźnik Amal 5/415 lub 76/427, od 1936 roku Amal 76/427

Rozruch: nożny

Prądnica: 6V/100W

Akumulator: 6V/7Ah

Zapłon: bateryjny

Zapłon przed GMP: 5,5mm

Świeca zapłonowa: Bosch W 225 T1

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: koła zębate

Sprzęgło: wielotarczowe, mokre

Skrzynia biegów: SG-500, trzystopniowa obsługiwana ręcznie, od 1939 roku na życzenie dodatkowa zmiana nożna

Przełożenia: I: 1 2,64, II: 1: 1,44., III: 1:1

Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy

PODWOZIE:

Rama: stalowa, prasowana

Zawieszenie przednie: trapezowe z centralną sprężyną i tłumkami ciernymi wstrząsów i kierowania, widełki ze stali prasowanej

Zawieszenie tylne: sztywne

Hamulce: bębnowe, średnica bębna 180mm,

Opony przód/ tył: 3,50×19

WYMIARY I MASY

Długość: 2125  mm

Szerokość: 740 mm

Wysokość: 950  mm

Wysokość siedzenia: 700 mm

Rozstaw osi: 1385 mm

Minimalny prześwit: 115 mm

Promień skrętu: 4,6m:

Masa pojazdu gotowego do jazdy: 160kg (180kg model SB500A)

Masa na koło przednie: 77 kg

Masa na koło tylne: 88 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 360 kg

Zbiornik paliwa: 13l

DANE EKSPLOATACYJNE:

Prędkość maksymalna: 120 km/h.

Zużycie paliwa: ok. 4,5 l/100km przy prędkości 60 km/h.

Właściciel: Tomasz Tomaszewski