Lata produkcji: 1934÷39
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 19600 szt.
DANE TECHNICZNE
SILNIK
Typ: PF-500, dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: dwucylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa: 497 ccm
Średnica x skok tłoka: 68×68 mm
Stopień sprężania: 1:5,7
Moc maksymalna:15 KM przy 4000 obr/min
Moc ciągła: 13 KM przy 3000 obr/min
Zasilanie: gaźnik Amal 5/415 lub 76/427, od 1936 roku Amal 76/427
Rozruch: nożny
Prądnica: 6V/100W
Akumulator: 6V/7Ah
Zapłon: bateryjny
Zapłon przed GMP: 5,5mm
Świeca zapłonowa: Bosch W 225 T1
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło: koła zębate
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: SG-500, trzystopniowa obsługiwana ręcznie, od 1939 roku na życzenie dodatkowa zmiana nożna
Przełożenia: I: 1 2,64, II: 1: 1,44., III: 1:1
Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy
PODWOZIE:
Rama: stalowa, prasowana
Zawieszenie przednie: trapezowe z centralną sprężyną i tłumkami ciernymi wstrząsów i kierowania, widełki ze stali prasowanej
Zawieszenie tylne: sztywne
Hamulce: bębnowe, średnica bębna 180mm,
Opony przód/ tył: 3,50×19
WYMIARY I MASY
Długość: 2125 mm
Szerokość: 740 mm
Wysokość: 950 mm
Wysokość siedzenia: 700 mm
Rozstaw osi: 1385 mm
Minimalny prześwit: 115 mm
Promień skrętu: 4,6m:
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 160kg (180kg model SB500A)
Masa na koło przednie: 77 kg
Masa na koło tylne: 88 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 360 kg
Zbiornik paliwa: 13l
DANE EKSPLOATACYJNE:
Prędkość maksymalna: 120 km/h.
Zużycie paliwa: ok. 4,5 l/100km przy prędkości 60 km/h.
Właściciel: Tomasz Tomaszewski