Dane techniczne
WFM OSA M50 (M52)
Lata produkcji: 1959÷1963 (1962÷1965)
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: 12500 (12500)
1. Silnik
– Typ: dwusuwowy, chłodzony powietrzem, typu S-06A (chłodzony powietrzem o obiegu wymuszonym z dmuchawą, S-33)
– Układ cylindrów: jednocylindrowy
– Pojemność skokowa: 148 cm3 (173ccm)
– Średnica x skok tłoka: 57×58 mm (61,5×58 mm)
– Moc: 6KM (8KM) przy 4800obr./min.
– Zasilanie: gaźnik G-20S (GM-24U Pegaz)
– Stopień sprężania: 5,9:1 (6,3:1)
– Moment obrotowy: 1,1 (1,27) kGm przy 3500 obr./min.
– Smarowanie: mieszanką olej/paliwo
– Rozruch: kickstarter;
2. Przeniesienie napędu
– Sprzęgło: trzytarczowe (czterotarczowe) pracujące w kąpieli olejowej
– Skrzynia biegów: trzybiegowa
– Przełożenie silnik-skrzynia biegów: łańcuch rolkowy 3/8” x 7,5mm o 44 (48) ogniwach
– Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy ½”x 7,75mm o 96 (98) ogniwach
3. Instalacja elektryczna:
– Napięcie znamionowe: 6V
– Prądnica: 28W
– Akumulator: 7 Ah
4. Podwozie
– Rama typ: rurowa podwójna, otwarta
– Zawieszenie przednie: spawane w wytłoczek stalowych z wahaczem wleczonym i elementami sprężystymi z tłumieniem olejowym
– Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, teleskopy z tłumieniem olejowym
– Opony: 14”x3,25
– Hamulce: bębnowe, pełnopiastowe
5. Wymiary i masy
– Długość: 1880 (1950) mm;
– Szerokość 610 (650) mm;
– Wysokość: 920-970 (950) mm;
– Wysokość siedzenia: 740 mm;
– Prześwit: 160 mm;
– Rozstaw osi:1280 (1300) mm;
– Masa własna bez paliwa:125 (130) kg
– Obciążenie dopuszczalne: 180 kg
6. Dane eksploatacyjne
– Zużycie paliwa: ok. 3,2 l/100km przy prędkości 50 (60) km/godz.
– Prędkość maksymalna: 80 (85) km/h.