Victoria KR9 Fahrmeister, 1936 rok (w nawiasach podano wybrane parametry modelu KR8)

Producent: Victoria Werke A.G., Norymberga

Lata produkcji: 1936 – 1937 (1934 – 1935)

Wyprodukowano: 850 sztuk (600 szt.)

Silnik

-Typ: czterosuwowy, rozrząd mieszany, górno dolny, zawory dolotowe: dolne, wydechowe: górne; (dolnozaworowy)

-Układ cylindrów: dwa cylindry ustawione w rzędzie poprzecznie do osi pojazdu, pochylone do przodu;

-Pojemność skokowa: 498 cm3;

-Średnica x skok cylindra: 60×88 mm;

-Stopień sprężania: 5,9:1;

-Moc: 15KM (16KM)

– Masa na 1 KM: 13,6 kg/KM

-Zasilanie: gaźnik Greatzin Kf20;

-Instalacja elektryczna: 6V, prądnica Noris 50W

-Zapłon: bateryjny;

– Smarowanie: pompa zębata

Przeniesienie napędu

-Sprzęgło: czterotarczowe z okładzinami korkowymi, pracujące w kąpieli olejowej;

– Przekładnia silnik-sprzęgło: podwójny łańcuch rolkowy pracujący w kąpieli olejowej

-Skrzynia biegów: Hurth G54 czterobiegowa z dźwignią ręczną;

-Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy pracujący w pełnej osłonie stalowej;

 

Podwozie

-Rama: rurowa, podwójna;

-Zawieszenie przednie: trapez z blach tłoczonych z dwiema sprężynami i tłumikiem ciernym skrętu;

-Zawieszenie tylne: sztywne;

-Opony: 3,50×19;

-Hamulce: bębnowe, średnica 200mm;

Wymiary i masy

-Rozstaw osi: 1380 mm;

– Wysokość: 910 mm

– Wysokość siedzenia kierowcy: 680mm

– Długość: 2130 mm

– Prześwit: 115 mm

– Zbiornik paliwa: 10 l;

-Masa: ok. 200 kg;

Dane eksploatacyjne:

-Zużycie paliwa: ok 4l/100km w jeździe solo;

-Prędkość maksymalna: 100 km/h;

Materiał powstał dzięki uprzejmości Pracowni Renowacji Motocykli Zabytkowych Romana Ślubowskiego