Victoria KR9 Fahrmeister, 1936 rok (w nawiasach podano wybrane parametry modelu KR8)
Producent: Victoria Werke A.G., Norymberga
Lata produkcji: 1936 – 1937 (1934 – 1935)
Wyprodukowano: 850 sztuk (600 szt.)
Silnik
-Typ: czterosuwowy, rozrząd mieszany, górno dolny, zawory dolotowe: dolne, wydechowe: górne; (dolnozaworowy)
-Układ cylindrów: dwa cylindry ustawione w rzędzie poprzecznie do osi pojazdu, pochylone do przodu;
-Pojemność skokowa: 498 cm3;
-Średnica x skok cylindra: 60×88 mm;
-Stopień sprężania: 5,9:1;
-Moc: 15KM (16KM)
– Masa na 1 KM: 13,6 kg/KM
-Zasilanie: gaźnik Greatzin Kf20;
-Instalacja elektryczna: 6V, prądnica Noris 50W
-Zapłon: bateryjny;
– Smarowanie: pompa zębata
Przeniesienie napędu
-Sprzęgło: czterotarczowe z okładzinami korkowymi, pracujące w kąpieli olejowej;
– Przekładnia silnik-sprzęgło: podwójny łańcuch rolkowy pracujący w kąpieli olejowej
-Skrzynia biegów: Hurth G54 czterobiegowa z dźwignią ręczną;
-Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy pracujący w pełnej osłonie stalowej;
Podwozie
-Rama: rurowa, podwójna;
-Zawieszenie przednie: trapez z blach tłoczonych z dwiema sprężynami i tłumikiem ciernym skrętu;
-Zawieszenie tylne: sztywne;
-Opony: 3,50×19;
-Hamulce: bębnowe, średnica 200mm;
Wymiary i masy
-Rozstaw osi: 1380 mm;
– Wysokość: 910 mm
– Wysokość siedzenia kierowcy: 680mm
– Długość: 2130 mm
– Prześwit: 115 mm
– Zbiornik paliwa: 10 l;
-Masa: ok. 200 kg;
Dane eksploatacyjne:
-Zużycie paliwa: ok 4l/100km w jeździe solo;
-Prędkość maksymalna: 100 km/h;
Materiał powstał dzięki uprzejmości Pracowni Renowacji Motocykli Zabytkowych Romana Ślubowskiego