Małe modele serii DB produkowano w norymberskich zakładach Zündapp’a na przestrzeni lat 1935 do1951, z przerwą w latach 1940-1946. Dumna hitlerowska Rzesza Niemiecka, a później powstający z pożogi wojennej kraj pokonanych, potrzebowały taniego, prostego i powszechnie dostępnego pojazdu.

 

Małego „cymbałka” szukałem od dawna. Snułem plany o zwykłym modelu motoryzującym Europę. Z oczywistych względów luksusowe modele nigdy nie miały szans na takie miano. O nich pisałem już kilkukrotnie na łamach Świata Motocykli. Kiedyś oraz dzisiaj mały, zwykły motocykl pozostaje w zasięgu możliwości tak technicznych jak i finansowych przeciętnego miłośnika dwukołowej, dzisiaj zabytkowej motoryzacji. Nikt nie powiedział, że na naszych łamach prezentować możemy jedynie wyczynowe, specjalne modele z silnie odciśniętym piętnem historii – dostępne dla wybrańców. Przypatrzmy się małemu „cymbałkowi” z bliska.

 

Więcej już, już…. niebawem.

A tymczasem, w październiku 2016 zachęcam do przeglądania gazety 🙂