Lata produkcji: 1931
Cena na rynku: 55£ (dopłata do oświetlenia elektrycznego: 5,2£)
- Silnik
– Typ: czterosuwowy, górnozaworowy (OHV), dwa zawory, chłodzenie powietrzem
– Układ cylindrów: jednocylindrowy, tzw sloper (cylinder pochylony pod kątem 30stopni od poziomu);
– Pojemność skokowa: 498cm3;
– Średnica x skok tłoka: 86,4x 85 mm;
– Moc: 18 KM
– Zasilanie: gaźnik Amal
– Smarowanie: zębata pompa oleju, tzw „sucha” miska olejowa
– Rozruch: kickstarter;
- Przeniesienie napędu
– Sprzęgło: wielotarczowe, mokre;
– Skrzynia biegów: produkcji Burman, czterostopniowa z ręczną dźwignią zmiany biegów;
– Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy;
- Instalacja elektryczna:
– Napięcie znamionowe: 6V
– Prądnica: magdyno Lucas, montowane za dodatkową opłatą;
-Zapłon: Lucas;
- Podwozie
– Rama typ: podwójna, wykonana z rur stalowych;
– Zawieszenie przednie: trapez z tłumikami ciernymi odbicia i skrętu;
– Zawieszenie tylne: sztywne;
– Opony: 26×3,25 lub 26×3,00;
– Hamulce: bębnowe, średnica bębna 177,8 mm;
- Wymiary i masy
– Długość: 2200mm;
– Szerokość 760mm;
– Wysokość: 960mm;
– Rozstaw osi: 1400 mm;
– Wysokość siedzenia: 670 mm;
– Prześwit: 130 mm;
– pojemność zbiornika oleju: 2,3l;
– pojemność zbiornika paliwa: 11,5l;
– Masa własna: 160 kg;
- Dane eksploatacyjne
– Zużycie paliwa: ok. 4 l/100km;
– Prędkość maksymalna: 125 km/h.
Materiał wykonano dzięki uprzejmości Pracowni Restauracji Pojazdów OldtimerbazaR