Ariel Square Four MkII, 1953r
Silnik
– Typ: czterosuwowy, górnozaworowy (OHV), dwa zawory, chłodzenie powietrzem
– Układ cylindrów: czterocylindrowy o układzie kwadratowym, dwa wały korbowe sprzężone kołem zębatym;
– Pojemność skokowa: 997cm3;
– Średnica x skok tłoka: 65x 75 mm;
– Moc: 42 KM przy 5800 obr./min.
– Zasilanie: gaźnik Solex MC2
– Smarowanie: zębata pompa oleju, tzw „sucha” miska olejowa
– Rozruch: kickstarter;
Przeniesienie napędu
– Silnik – sprzęgło: łańcuch rolkowy
– Sprzęgło: wielotarczowe, mokre;
– Skrzynia biegów: produkcji Burman, oddzielona od skrzyni korbowej, czterobiegowa, nożna dźwignia zmiany biegów;
– Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy;
Instalacja elektryczna:
– instalacja elektryczna: Lucas;
– Napięcie znamionowe: 6V
– Prądnica: 70W napędzana łańcuchem rolkowym;
-Zapłon: bateryjny;
– Akumulator: 6V, 20Ah;
Podwozie
– Rama typ: pojedyncza, wykonana ze spawanych rur stalowych
– Zawieszenie przednie: teleskopowe z tłumieniem olejowym;
– Zawieszenie tylne: suwakowe z tłumieniem olejowym lub wahaczowi z dwoma tłumikami olejowymi i sprężynami śrubowymi z regulacją napięcia wstępnego;
– Opony: przód 19×3,25, tył 18×4,00;
– Hamulce: przedni bębnowy pełno piastowy, tylny półbębnowy;
Wymiary i masy
– Długość: 2184mm;
– Szerokość 686mm;
– Rozstaw osi: 1420 mm;
– Wysokość siedzenia: 762 mm;
– Prześwit: 112 mm;
– pojemność zbiornika oleju: 3,3l;
– pojemność zbiornika paliwa: 22,5l;
– Masa własna: 220 kg (w stanie gotowym do jazdy);
Dane eksploatacyjne
– Zużycie paliwa: ok. 5,5 – 6,5 l/100km;
– Prędkość maksymalna: 162 km/h.