Ariel Square Four MkII, 1953r

 Silnik

– Typ: czterosuwowy, górnozaworowy (OHV), dwa zawory, chłodzenie powietrzem

– Układ cylindrów: czterocylindrowy o układzie kwadratowym, dwa wały korbowe sprzężone kołem zębatym;

– Pojemność skokowa: 997cm3;

– Średnica x skok tłoka: 65x 75 mm;

– Moc: 42 KM przy 5800 obr./min.

– Zasilanie: gaźnik Solex MC2

– Smarowanie: zębata pompa oleju, tzw „sucha” miska olejowa

– Rozruch: kickstarter;

Przeniesienie napędu

– Silnik – sprzęgło: łańcuch rolkowy

– Sprzęgło: wielotarczowe, mokre;

– Skrzynia biegów: produkcji Burman, oddzielona od skrzyni korbowej, czterobiegowa, nożna dźwignia zmiany biegów;

– Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy;

Instalacja elektryczna:

– instalacja elektryczna: Lucas;

– Napięcie znamionowe: 6V

– Prądnica: 70W napędzana łańcuchem rolkowym;

-Zapłon: bateryjny;

– Akumulator: 6V, 20Ah;

Podwozie

– Rama typ: pojedyncza, wykonana ze spawanych rur stalowych

– Zawieszenie przednie: teleskopowe z tłumieniem olejowym;

– Zawieszenie tylne: suwakowe z tłumieniem olejowym lub wahaczowi z dwoma tłumikami olejowymi i sprężynami śrubowymi z regulacją napięcia wstępnego;

– Opony: przód 19×3,25, tył 18×4,00;

– Hamulce: przedni bębnowy pełno piastowy, tylny półbębnowy;

Wymiary i masy

– Długość: 2184mm;

– Szerokość 686mm;

– Rozstaw osi: 1420 mm;

– Wysokość siedzenia: 762 mm;

– Prześwit: 112 mm;

– pojemność zbiornika oleju: 3,3l;

– pojemność zbiornika paliwa: 22,5l;

– Masa własna: 220 kg (w stanie gotowym do jazdy);

Dane eksploatacyjne

– Zużycie paliwa: ok. 5,5 – 6,5 l/100km;

– Prędkość maksymalna: 162 km/h.