Dane techniczne
AJS 18S, 1955
Lata produkcji: 1949-1963
- 1. Silnik
– Typ: czterosuwowy, górnozaworowy, chłodzony powietrzem
– Układ cylindrów: jednocylindrowy
– Pojemność skokowa: 498 cm3
– Średnica x skok tłoka: 82,5×93 mm
– Moc: 24KM przy 5500 obr./min.
– Zasilanie: gaźnik AMAL Monoblock 389/1
– Stopień sprężania: 7,3:1
– Smarowanie: obiegowe pod ciśnieniem, sucha skrzynia korbowa
– Rozruch: kickstarter;
- 2. Przeniesienie napędu
– Sprzęgło: wielotarczowe pracujące w kąpieli olejowej
– Skrzynia biegów: mocowana oddzielnie od skrzyni korbowej, czterobiegowa obsługiwana prawą nogą
– Przełożenie silnik-skrzynia biegów: łańcuch rolkowy
– Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy
- 3. Instalacja elektryczna:
– Napięcie znamionowe: 6V
– Prądnica: prądnica prądu zmiennego, 60W
– Akumulator: 6V, 12 Ah
- 4. Podwozie
– Rama typ: rurowa, pojedyncza, zamknięta, spawana
– Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, A.J.S.-TELEDRAULIC
– Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, amortyzatory ze sprężynami śrubowymi o zmiennym napięciu wstępnym i tłumieniu olejowym
– Opony przód/tył: 19”x3,25”
– Hamulce: bębnowe, pełnopiastowe o średnicy 178mm
- 5. Wymiary i masy
– Długość: 2020mm;
– Szerokość 735mm;
– Wysokość siedzenia: 800mm;
– Rozstaw osi:1330mm;
– Minimalny prześwit: 140mm
– Masa własna:175kg
– Zbiornik paliwa: 17l;
– Zbiornik oleju: 2,2l;
- 6. Dane eksploatacyjne
– Zużycie paliwa: 3,9-4,5 l/100km;
– Prędkość maksymalna: 135 km/h.
Właściciel: Maciej Bieliński