BMW R 51 (R66), 1939 rok

Lata produkcji: 1938 – 1941

Wyprodukowano: 3775 (1669) sztuk

Cena katalogowa: 1595 (1695) RM

Silnik

-Typ: czterosuwowy, górnozaworowy, dwa zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu

-Układ cylindrów: dwucylindrowy w układzie boxer;

-Pojemność skokowa: 494 (597) cm3;

-Średnica x skok cylindra: 68×68 (69,8×78) mm;

-Stopień sprężania: 6,7:1 (6,8:1);

-Moc: 24KM przy 5400 obr./min. (30KM przy 5300 obr/min.);

-Zasilanie: gaźnik AMAL, typ 5/423 (75/423 SR/SL) (Amal lub Bing);

-Instalacja elektryczna: 6V, prądnica 75W, BOSCH RD50/6 2800 RS 15 (RS17)

-Zapłon: bateryjny;

-Świece zapłonowe: BOSCH W225;

– Smarowanie: pompa zębata

Przeniesienie napędu

-Sprzęgło: jednotarczowe, suche;

-Skrzynia biegów: czterobiegowa z nożną zmianą i pomocniczą dźwignią ręczną (na życzenie dźwignia ręcznej zmiany);

-Napęd tylnego koła: wał z przekładnią kątową;

Podwozie

-Rama: podwójna z rur spawanych elektrycznie, ciągnionych o przekroju owalnym;

-Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy z tłumieniem hydraulicznym;

-Zawieszenie tylne: suwakowe;

-Opony: 3,50×19;

-Hamulce: bębnowe, średnica bębna 200mm;

Wymiary i masy

-Rozstaw osi: 1400 mm;

-Zbiornik paliwa: 14l;

-Masa: 182 (187) kg;

 Dane eksploatacyjne:

-Zużycie paliwa: ok 4l/100km (4,5l/100km);

-Prędkość maksymalna: 140 (145) km/h;

Właściciel: Jarosław Czapiewski