BMW R 51 (R66), 1939 rok
Lata produkcji: 1938 – 1941
Wyprodukowano: 3775 (1669) sztuk
Cena katalogowa: 1595 (1695) RM
Silnik
-Typ: czterosuwowy, górnozaworowy, dwa zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu
-Układ cylindrów: dwucylindrowy w układzie boxer;
-Pojemność skokowa: 494 (597) cm3;
-Średnica x skok cylindra: 68×68 (69,8×78) mm;
-Stopień sprężania: 6,7:1 (6,8:1);
-Moc: 24KM przy 5400 obr./min. (30KM przy 5300 obr/min.);
-Zasilanie: gaźnik AMAL, typ 5/423 (75/423 SR/SL) (Amal lub Bing);
-Instalacja elektryczna: 6V, prądnica 75W, BOSCH RD50/6 2800 RS 15 (RS17)
-Zapłon: bateryjny;
-Świece zapłonowe: BOSCH W225;
– Smarowanie: pompa zębata
Przeniesienie napędu
-Sprzęgło: jednotarczowe, suche;
-Skrzynia biegów: czterobiegowa z nożną zmianą i pomocniczą dźwignią ręczną (na życzenie dźwignia ręcznej zmiany);
-Napęd tylnego koła: wał z przekładnią kątową;
Podwozie
-Rama: podwójna z rur spawanych elektrycznie, ciągnionych o przekroju owalnym;
-Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy z tłumieniem hydraulicznym;
-Zawieszenie tylne: suwakowe;
-Opony: 3,50×19;
-Hamulce: bębnowe, średnica bębna 200mm;
Wymiary i masy
-Rozstaw osi: 1400 mm;
-Zbiornik paliwa: 14l;
-Masa: 182 (187) kg;
Dane eksploatacyjne:
-Zużycie paliwa: ok 4l/100km (4,5l/100km);
-Prędkość maksymalna: 140 (145) km/h;
Właściciel: Jarosław Czapiewski