Lata produkcji: 1924-27

Produkcja: 25500 sztuk (wraz z R1/4)

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: SV

Pojemność skokowa: 498 ccm

Średnica x skok tłoka: 82×94 mm

Stopień sprężania: 5,0:1

Moc maksymalna:8÷10  KM przy 3800 obr/min

Zasilanie: gaźnik Sum NHW, (od 1927 roku Sum K3)

Smarowanie: pompa olejowa

Rozruch: nożny

Zapłon: iskrownikowy (z lampą karbidową) lub bateryjny (oświetlenie elektryczne)

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: koła zębate, przełożenie 1:2,42

Sprzęgło: tarcze stalowe w kąpieli olejowej

Skrzynia biegów: trzystopniowa

Przełożenia na poszczególnych biegach: I. 1:2,94, II. 1:71, III. 1:1

Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy

PODWOZIE:

Rama: rurowa zamknięta

Zawieszenie przednie: trapezowe z resorem ćwierćeliptycznym

Zawieszenie tylne: sztywne

Hamulec przedni: bębnowy

Hamulec tylny: drewniany, klockowy

Opony przód/ tył: 27×3,50 balonowe, lub 26×3,00

WYMIARY I MASY

Długość:  2180 mm

Szerokość: 920 mm

Wysokość:  1100 mm

Rozstaw osi: 1385 mm

Masa pojazdu gotowego do jazdy: 160 kg

Dopuszczalna obciążenie: 200 kg

Masa jednostki napędowej: 50 kg

DANE EKSPLOATACYJNE:

Prędkość maksymalna: 90km/h (solo)

Zużycie paliwa: 3,5÷4,4l/100km

Zużycie oleju: 0,3kg/100km

Właściciel: Łukasz Wyra