Lata produkcji: 1924-27
Produkcja: 25500 sztuk (wraz z R1/4)
SILNIK
Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: jednocylindrowy
Rozrząd: SV
Pojemność skokowa: 498 ccm
Średnica x skok tłoka: 82×94 mm
Stopień sprężania: 5,0:1
Moc maksymalna:8÷10 KM przy 3800 obr/min
Zasilanie: gaźnik Sum NHW, (od 1927 roku Sum K3)
Smarowanie: pompa olejowa
Rozruch: nożny
Zapłon: iskrownikowy (z lampą karbidową) lub bateryjny (oświetlenie elektryczne)
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło: koła zębate, przełożenie 1:2,42
Sprzęgło: tarcze stalowe w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów: trzystopniowa
Przełożenia na poszczególnych biegach: I. 1:2,94, II. 1:71, III. 1:1
Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy
PODWOZIE:
Rama: rurowa zamknięta
Zawieszenie przednie: trapezowe z resorem ćwierćeliptycznym
Zawieszenie tylne: sztywne
Hamulec przedni: bębnowy
Hamulec tylny: drewniany, klockowy
Opony przód/ tył: 27×3,50 balonowe, lub 26×3,00
WYMIARY I MASY
Długość: 2180 mm
Szerokość: 920 mm
Wysokość: 1100 mm
Rozstaw osi: 1385 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 160 kg
Dopuszczalna obciążenie: 200 kg
Masa jednostki napędowej: 50 kg
DANE EKSPLOATACYJNE:
Prędkość maksymalna: 90km/h (solo)
Zużycie paliwa: 3,5÷4,4l/100km
Zużycie oleju: 0,3kg/100km
Właściciel: Łukasz Wyra