Dane techniczne

AJS 18S, 1955

 

Lata produkcji: 1949-1963

  1. 1.    Silnik

– Typ: czterosuwowy, górnozaworowy, chłodzony powietrzem

– Układ cylindrów: jednocylindrowy

– Pojemność skokowa: 498 cm3

– Średnica x skok tłoka: 82,5×93 mm

– Moc: 24KM przy 5500 obr./min.

– Zasilanie: gaźnik AMAL Monoblock 389/1

– Stopień sprężania: 7,3:1

– Smarowanie: obiegowe pod ciśnieniem, sucha skrzynia korbowa

– Rozruch: kickstarter;

  1. 2.    Przeniesienie napędu

– Sprzęgło: wielotarczowe pracujące w kąpieli olejowej

– Skrzynia biegów: mocowana oddzielnie od skrzyni korbowej, czterobiegowa obsługiwana prawą nogą

– Przełożenie silnik-skrzynia biegów: łańcuch rolkowy

– Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy

  1. 3.    Instalacja elektryczna:

– Napięcie znamionowe: 6V

– Prądnica: prądnica prądu zmiennego, 60W

– Akumulator: 6V, 12 Ah

  1. 4.    Podwozie

– Rama typ: rurowa, pojedyncza, zamknięta, spawana

– Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, A.J.S.-TELEDRAULIC

– Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, amortyzatory ze sprężynami śrubowymi o zmiennym napięciu wstępnym i tłumieniu olejowym

– Opony przód/tył: 19”x3,25”

– Hamulce: bębnowe, pełnopiastowe o średnicy 178mm

  1. 5.    Wymiary i masy

– Długość: 2020mm;

– Szerokość 735mm;

– Wysokość siedzenia: 800mm;

– Rozstaw osi:1330mm;

– Minimalny prześwit: 140mm

– Masa własna:175kg

– Zbiornik paliwa: 17l;

– Zbiornik oleju: 2,2l;

  1. 6.    Dane eksploatacyjne

– Zużycie paliwa: 3,9-4,5 l/100km;

– Prędkość maksymalna: 135 km/h.

 

Właściciel: Maciej Bieliński