Dane techniczne

BMW R42 (R47)

 

Lata produkcji: 1926-1928 (1927-28)

Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: 6502 (1720) szt.

Cena na rynku: 1.501 (1.850) RM

  1. 1.    Silnik

– Typ: M43 (M51); czterosuwowy, dolnozaworowy (górnozaworowy), chłodzenie powietrzem

– Układ cylindrów: dwucylindrowy w układzie cylindrów typu „boxer”;

– Pojemność skokowa: 494cm3;

– Średnica x skok tłoka: 68×68 mm;

– Moc: 12 (18) KM przy 3400 (4000) obr./min.;

– Zasilanie: gaźnik BMW z dwiema przepustnicami

– Stopień sprężania: 4,9:1 (5,8:1)

– Smarowanie: zębata pompa oleju;

– Rozruch: kickstarter;

  1. 2.    Przeniesienie napędu

– Sprzęgło: suche, jednotarczowe;

– Skrzynia biegów: trzystopniowa z ręczną zmianą;

– Przełożenia: 2,49/1,50/1,08 (2,5/1,5/1,07);

– Napęd tylnego koła: wał ze sprzęgłami Kardana;

– Przełożenia przekładni kątowej: 1:4,53, 1,38, (z wózkiem 1,627, 1,57) (1:4,38 (z wózkiem: 1:5,7));

  1. 3.    Instalacja elektryczna:

– Prądnica: BOSCH, montowana na zamówienie;

-Zapłon: iskrownikowy BOSCH;

-Świece zapłonowe: BOSCH W 175 lub W 200;

  1. 4.    Podwozie

– Rama typ: R42 (R47); rurowa podwójna;

– Zawieszenie przednie: resor ćwierćeliptyczny piórowy;

– Zawieszenie tylne: sztywne;

– Opony: 27×2,75 lub 26×2,50;

– Hamulce: przedni bębnowy, średnica bębna 150mm, tylny działający na wał zdawczy.

  1. 5.    Wymiary i masy

– Długość: 2100mm;

– Szerokość 800mm;

– Wysokość: 950mm;

– Rozstaw osi: 1410 mm;

– pojemność zbiornika paliwa: 14l;

– Masa własna (wraz z płynami): 126 (130)kg (z oryginalnym wózkiem bocznym 188 (192)kg);

  1. 6.    Dane eksploatacyjne

– Zużycie paliwa: ok. 3 (5)l/100km;

– Prędkość maksymalna: 95 (110)km/h.

 

Właściciel: Jarosław Czapiewski

« <a title=”DKW SB 500, 1939r Dane Tchniczne” href=”http://moto.kreator.pl/po-staremu/bmw-r42-1926r/bmw-r42-1926r-dane-techniczne/”>Historia Motocykla</a>