Dane techniczne
BMW R42 (R47)
Lata produkcji: 1926-1928 (1927-28)
Ilość wyprodukowanych egzemplarzy: 6502 (1720) szt.
Cena na rynku: 1.501 (1.850) RM
- 1. Silnik
– Typ: M43 (M51); czterosuwowy, dolnozaworowy (górnozaworowy), chłodzenie powietrzem
– Układ cylindrów: dwucylindrowy w układzie cylindrów typu „boxer”;
– Pojemność skokowa: 494cm3;
– Średnica x skok tłoka: 68×68 mm;
– Moc: 12 (18) KM przy 3400 (4000) obr./min.;
– Zasilanie: gaźnik BMW z dwiema przepustnicami
– Stopień sprężania: 4,9:1 (5,8:1)
– Smarowanie: zębata pompa oleju;
– Rozruch: kickstarter;
- 2. Przeniesienie napędu
– Sprzęgło: suche, jednotarczowe;
– Skrzynia biegów: trzystopniowa z ręczną zmianą;
– Przełożenia: 2,49/1,50/1,08 (2,5/1,5/1,07);
– Napęd tylnego koła: wał ze sprzęgłami Kardana;
– Przełożenia przekładni kątowej: 1:4,53, 1,38, (z wózkiem 1,627, 1,57) (1:4,38 (z wózkiem: 1:5,7));
- 3. Instalacja elektryczna:
– Prądnica: BOSCH, montowana na zamówienie;
-Zapłon: iskrownikowy BOSCH;
-Świece zapłonowe: BOSCH W 175 lub W 200;
- 4. Podwozie
– Rama typ: R42 (R47); rurowa podwójna;
– Zawieszenie przednie: resor ćwierćeliptyczny piórowy;
– Zawieszenie tylne: sztywne;
– Opony: 27×2,75 lub 26×2,50;
– Hamulce: przedni bębnowy, średnica bębna 150mm, tylny działający na wał zdawczy.
- 5. Wymiary i masy
– Długość: 2100mm;
– Szerokość 800mm;
– Wysokość: 950mm;
– Rozstaw osi: 1410 mm;
– pojemność zbiornika paliwa: 14l;
– Masa własna (wraz z płynami): 126 (130)kg (z oryginalnym wózkiem bocznym 188 (192)kg);
- 6. Dane eksploatacyjne
– Zużycie paliwa: ok. 3 (5)l/100km;
– Prędkość maksymalna: 95 (110)km/h.
Właściciel: Jarosław Czapiewski
« <a title=”DKW SB 500, 1939r Dane Tchniczne” href=”http://moto.kreator.pl/po-staremu/bmw-r42-1926r/bmw-r42-1926r-dane-techniczne/”>Historia Motocykla</a>