Zündapp DBK200 (DBK 250)

Lata produkcji: 1936 – 1938 (1938-1940)

Cena modelu w roku 1939: DB200: 540 RM (695 RM)

 

SILNIK
Typ: dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Układ: jednocylindrowy
Rozrząd: rozrząd tłokiem w cyklu dwusuwowym
Pojemność skokowa:198 (247) ccm
Średnica x skok tłoka: 60×70 mm (67×70)
Stopień sprężania: 6:1 (5,8:1)
Moc maksymalna:7 KM przy 3950 obr/min (8,5/3850)
Zasilanie: gaźnik Bing A 2/20 (AJ 2/24)
Smarowanie: mieszanka paliwa z olejem
Rozruch: nożny

Prądnica: Noris prądu stałego 6V 50/70W
Zapłon: bateryjny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło: bezpośrednie
Sprzęgło: wielotarczowe pracujące w kąpieli olejowej
Skrzynia biegów: trzybiegowa, ręczna zmiana biegów dźwignią umieszczoną na zbiorniku paliwa
Przełożenia: I 1:3; II 1:1,75 (1:1,75); III 1:1
Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy, przełożenie 1:2,8
PODWOZIE:
Rama: zamknięta spawana z wytłoczek stalowych
Zawieszenie przednie: trapez toczony z blach stalowych z tłumikiem ciernym
Zawieszenie tylne: sztywne
Hamulce: bębnowe, średnica bębna 125mm
Opony:19×3,00 (19×3,50)
WYMIARY I MASY
Długość: 2080 mm
Szerokość:750 mm
Wysokość: 900 mm
Wysokość siedzenia:700 mm
Rozstaw osi: 1335 mm
Minimalny prześwit:130 mm
Masa pojazdu: ok. 125 kg

Maksymalna masa dopuszczalna: 285 kg
Zbiornik paliwa: 12 (12,5) l
DANE EKSPLOATACYJNE:
Prędkość maksymalna: 85 (100) km/godz
Zużycie paliwa: 2,75 l/100 km

WŁAŚCICIEL:

DBK 200W, 1937 Andrzej Talarek

DBK 250 1939 Miłosz Sobolewski